Νέα

E-commerce 2021: Οι τάσεις που επικρατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Εάν έχετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις αλλαγές που πραγματοποιούνται σε μια αγορά συνεχώς μεταβαλλόμενη. Ερευνήσαμε τις τελευταίες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο και σας παρουσιάζουμε τις πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες αλλαγές.

1. Οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερο online

Οι online πωλήσεις, ως ποσοστό  των συνολικών πωλήσεων, παρουσίασαν σημαντική αύξηση όλη τη προηγούμενη χρονιά. Σε διεθνές επίπεδο, παρουσιάστηκε άνοδος κατά 15,7%, με μια σειρά μεγάλες οικονομίες να υπερβαίνουν τον παγκόσμιο μέσο όρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Αγγλία, στην οποία το 1/3 του συνόλου των πωλήσεων πραγματοποιούνται online, με το ποσοστό να αγγίζει το 36,3%, τον Ιανουάριο του 2021.

2. Τα άτομα καταναλώνουν περισσότερο online 

Δεν είναι μόνο ότι αυξάνονται οι διαδικτυακές πωλήσεις ως ποσοστό των συνολικών πωλήσεων σε μια οικονομία αλλά εμφανίζεται αυξημένο και το ποσό που καταναλώνουν τα άτομα στις online αγορές τους. Σύμφωνα με τη Statista, παγκόσμια το ποσό που ξόδεψαν οι καταναλωτές από $3.35 τρισεκατομμύρια το 2019 έφτασε τα $4.28 τρισεκατομμύρια το 2020. Η πρόβλεψη για το 2021 είναι στα $4.89 τρισεκατομμύρια και για το 2024 στα $6.38. Από αυτό συμπεραίνουμε πως το budget των καταναλωτών επρόκειτο να  διπλασιαστεί από το 2019 έως το 2024. 

3. Περισσότεροι καταναλωτές είναι online

Ο αριθμός των καταναλωτών που συνδέονται στο internet αυξάνεται συνεχώς. Παγκόσμια, τα νούμερα παρουσιάζονται αυξημένα κατά 350 εκατομμύρια τους τελευταίους 12 μήνες, αύξηση της τάξης του 8,6% στους 5,5 δισεκατομμύρια χρήστες. Από αυτό πάνω από το 50,1% είναι στην Ασία, το 16,4% στην Ευρώπη, το 11,2% στην Αφρική και 17,6% στη βόρειο- ανατολική Αμερική. Η μεγαλύτερη δε ανάπτυξη εμφανίζεται στην Ινδία, όπου 560 εκατομμύρια χρήστες σπαταλούν κατά μέσο όρο 7 ώρες την ημέρα online. 

4. H νοτιοανατολική Ασία εμφανίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 

Οι εταιρείες που αναζητούν νέες αγορές, θα πρέπει να προσανατολιστούν στη νοτιοανατολική Ασία. Στην εν λόγω περιοχή, η online οικονομική δραστηριότητα  υπερβαίνει τα 100$ δισεκατομμύρια το χρόνο ενώ οι προβλέψεις κάνουν λόγο για $300 δισεκατομμύρια μέχρι το 2025. Την ταχύτερη ανάπτυξη την εμφανίζει η Ινδία, το Βιετνάμ και η Ινδονησία στις οποίες το online εμπόριο έχει ξεπεράσει το 40%. Είναι επίσης και μια περιοχή που εμφανίζει μεγάλη ανάπτυξη στις ψηφιακές συναλλαγές, οι οποίες προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1$ τρισεκατομμύριο έως το 2025, δηλαδή περίπου το 50% του συνόλου των συναλλαγών.

5. Συνήθειες και συμπεριφορές

Έρευνες οργανισμών έχουν παράξει χρήσιμα συμπεράσματα για το ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2020 και 2021. Εάν επιθυμείτε να αυξήσετε την κίνηση στην ιστοσελίδα σας, τότε το e-mail marketing εξακολουθεί να είναι η καλύτερη επιλογή καθώς δίνει το υψηλότερο conversion rate στο 4.38%.

Τα απευθείας μηνύματα εμφανίζονται ως η δεύτερη καλύτερη επιλογή με ποσοστό 4.35% ενώ η αναζήτηση μέσω internet έρχεται τρίτη με ποσοστό 3.60% και την τέταρτη θέση έχουν τα social media που δίνουν ποσοστό της τάξης τους 2%.

Τα εταιρικά online stores τα πήγαν αρκετά καλά με το 45% των καταναλωτών να αγοράζουν από αυτά, δηλαδή ποσοστό 11% ψηλότερο από εκείνο που αγόραζε από το eBay and 34% υψηλότερο από το  Facebook. 

6. Τι επηρεάζει τους πελάτες στις αγοραστικές τους αποφάσεις;

Οι αξιολογήσεις, η ασφάλεια και η εύκολη διαδικασία επιστροφής προϊόντων είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν τους καταναλωτές στις αγοραστικές τους αποφάσεις. Πάνω από το 60% των καταναλωτών προτιμά να αγοράσει από καταστήματα με αξιολογήσεις πελατών ενώ το 84% έχει παραδεχθεί πως έχει εγκαταλείψει το καλάθι αγορών του στη περίπτωση που εκτιμήσει ότι το e-shop δεν εξασφαλίζει ασφάλεια συναλλαγών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας ένδειξης είναι η απουσία SSL πιστοποιητικού. 

Η ευκολία σε τυχόν επιστροφές προϊόντων έχει επίσης γίνει μια σημαντική παράμετρος στην αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή. Στην Αγγλία μόνο, το 30% των εταιρειών επενδύουν σε νέες τεχνολογίες προκειμένου να κάνουν ευκολότερη την επιστροφή προϊόντων μέσα από τα e-shops τους. Οι εταιρείες που δίνουν την δυνατότητα εύκολων επιστροφών επιβραβεύονται με το 96% των καταναλωτών που έχει χρειαστεί να επιστρέψει προϊόν να δηλώνει πως θα αγοράσει ξανά από τις συγκεκριμένες εταιρείες. Ωστόσο, η πληρωμή για τις επιστροφές αποθαρρύνει σχεδόν το 70% των καταναλωτών. 

7. H νέα γενιά και οι διαφορές με την προηγούμενη

Δεν είναι μόνο το πού θα πουλήσεις, αυτό που θα κάνει τη διαφορά αλλά είναι και σε ποιόν θα πουλήσεις. Τα τελευταία στατιστικά ευρήματα παρουσιάζουν αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ των γενεών στην “online” συμπεριφορά και τις καταναλωτικές συνήθειες.

Συγκεκριμένα, σχεδόν τα 2/3 των Baby Boomers (έτος γέννησης 1946 – 1964), Gen X (έτος γέννησης 1965 – 1980) και Millennials (έτος γέννησης 1981 – 1996), αναφέρουν ότι αγοράζουν από φυσικά καταστήματα. Αυτός ο αριθμός φτάνει το 56% για τους Gen Z (έτος γέννησης 1997 – 2012), δηλαδή την επόμενη γενιά των καταναλωτών. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για τους εμπόρους που στοχεύουν στους Gen Z καταναλωτές, ιδιαιτέρως επειδή αναφέρεται πως ξοδεύουν online 8% περισσότερο από το διαθέσιμο εισόδημα τους σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. 

8. Mobile-friendly e-commerce stores

Τα τελευταία νούμερα δείχνουν μια ξεκάθαρη ένδειξη του λόγου που η Google δίνει προτεραιότητα στη πολιτική για το mobile μιας ιστοσελίδας. Μέχρι το τέλος του 2021, το 54% των online πωλήσεων θα πραγματοποιούνται με smart phones, με το 80% των κατόχων κινητού να κάνουν αγορές από το κινητό τους τελευταίους 6 μήνες. Ωστόσο, πάνω από το 60% των καταναλωτών εμφανίζονται διστακτικοί να επισκεφτούν ένα κατάστημα ξανά εάν η online πρότερη εμπειρία τους ήταν ‘’φτωχή’’. Η ταχύτητα φόρτωσης ενός e-shop είναι ένας σημαντικός παράγοντας εδώ. Πάνω από τους μισούς επισκέπτες θα εγκαταλείψουν ένα e-shop αν χρειάζονται περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει η σελίδα. Για κάθε επιπλέον δευτερόλεπτο που χρειάζεται να φορτώσει, το conversion rate πέφτει κατά 20%. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε πως το 80% των καταναλωτών σε ένα φυσικό κατάστημα έχει χρησιμοποιήσει το κινητό του για να κάνει σύγκριση τιμών με ένα online κατάστημα πριν προχωρήσει στην αγορά.

H έρευνα που διεξήχθη το προηγούμενο έτος έχει αναδείξει υψηλού ενδιαφέροντος στατιστικά στοιχεία σχετικά με το online εμπόριο και τη συμπεριφορά των καταναλωτών όταν πραγματοποιούν μια αγορά. Τα στοιχεία αυτά βοηθούν να αναπτύξετε την επιχείρηση σας και να αξιοποιήσετε τα online εργαλεία που μας δίνει ο ψηφιακός κόσμος. 

Αν θέλετε να αποκτήσετε μια σύγχρονη, ασφαλή και αξιόπιστη ιστοσελίδα/ e-shop ή να αναβαθμίσετε την ήδη υπάρχουσα, επικοινωνήστε μαζί μας και ζητήστε προσφορά στο info@webprogress.gr και στο 210.38.09.279.

 

Στη Web Progress κάνουμε το διαδίκτυο να δουλέψει για την επιχείρηση σας!

 

*Πηγή: webhosting UK

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *